Grimbald
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper)

3 plaatsers

Ga naar beneden

De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Empty De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper)

Bericht  Alexander Castlemount di 23 dec - 13:25

ooc: als iemand dit wilt doen, mag hij het gerust beginnen, ik maak dit alleen maar even omdat ik nu eenmaal mijn eten nodig heb en er nog geen kruidenier is

Alexander kwam aan in de winkelstraat. Hij keek eens rond, stopte hier en daar, maar kocht eigenlijk niets. Wat een slecht zwaard is dat toch, hoe zou hij dat durven verkopen. Dacht hij toen hij bij een van de smeden stopte, daarna kwam hij aan bij een schoenmaker. In Engeland hadden we toch wel schoenen van betere makelijk. Hij wandelde rustig door, zich niets aantrekkend van de winkeliers die allemaal wilden dat hij bij hun iets zou kopen. Hij stopte even bij een kruidenapotheker, maar die zag er nogal sjofel uit, dus hij ging snel weer verder. Hij zag links van hem een herberg. Daar ga ik nooit binnen om iets te drinken volgens mij, en dat noemt dan een herberg. Eindelijk kwam hij bij de kruidenier.

Goedendag kruidenier, gaarne 2 kroppen sla, een zak erwten en geef me nog een wortel. Jazeker heer. Alexander kreeg het allemaal van de kruidenier, hij betaalde de man. Best nog goedkoop hier, u zult mij hier meer zien. Dank u heer. Hij nam de wortel, beet er een stuk van en ging daarna naar de slager, die vlakbij was. Beste man, geef mij eens twee goeie stukken vlees, en ik zie dat u hier ook vis verkoopt, ik wist niet dat dat samen kon, maar goed, geef me maar een zalm of twee, ze is toch wel vers neem ik aan?Natuurlijk heer! Goed, geef maar op. Alexander kreeg alles wat hij wou, betaalde weer en ging naar de eerste de beste smid die een beetje degelijk materiaal had om zichzelf een drietal potten aan te schaffen. Hij begon zijn handen vol te krijgen, maar besloot nog een emmer zout te gaan halen. Zo, helemaal bepakt, ging hij terug naar zijn huis.
Alexander Castlemount
Alexander Castlemount

Aantal berichten : 341
Beroep : Graaf
Burgerlijke Stand : Verloofd
Waarschuwingen :
De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Left_bar_bleue0 / 30 / 3De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Right_bar_bleue

Registration date : 21-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Empty Re: De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper)

Bericht  Ilena di 13 jan - 10:18

Ilena liep van uit de kant van de herberg naar de kruidenier.
ze liep de winkel in.
ze keek eerst even rond. ze zag allemaal kruiden.

jasmijn, rozemarijn, mmm.. lekker voor in je soep.
Ilena vroeg ook nog naar kruiden uit Italië(Italiaanse kruiden).
dat had hij niet.

nou, euh,.. doe dan maar jasmijn.
Ilena rekende af met de verkoper en liep terug naar haar eigen kraam
Ilena
Ilena

Aantal berichten : 39
Beroep : handelaares
Waarschuwingen :
De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Left_bar_bleue0 / 30 / 3De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Right_bar_bleue

Registration date : 29-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Empty Re: De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper)

Bericht  ambie. di 13 jan - 15:40

Ambie. zag deze winkel, en dacht
ik moet hier ook nog heen! Ik ga vanavond
een heerlijk gerecht maken, waar iedereen
mag eten
! Euhm, doe mij maar een potje
peper, 4 slagerworstjes.. en dat was het wel!
Hoeveel kost dat bij elkaar?
ambie.
ambie.

Aantal berichten : 413
Leeftijd : 28
Beroep : Eigenaar van het badhuis
Burgerlijke Stand : Verloofd
Waarschuwingen :
De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Left_bar_bleue0 / 30 / 3De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Right_bar_bleue

Registration date : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper) Empty Re: De kruidenier, slager en smederij (en de zoutverkoper)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum