Grimbald
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De vrouw die flauw viel

2 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Ramshield wo 8 jul - 23:25

Ach... Ik ben blij dat ik je heb ontmoet. Tenminste wat gezelligheid in dit huis glimlachte hij. En soms maken de ergste dingen juist de sterkste dingen van je zei hij en daarna een zucht. Ondertussen hielp hij Giselle met de afwas enzo. Daarna ging hij weer aan tafel zitten en keek naar buiten
Ramshield
Ramshield
Heraut

Aantal berichten : 1393
Beroep : Eigenaar van herberg het gelach
Burgerlijke Stand : Vrijgezel
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue1 / 31 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 22-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Animya wo 8 jul - 23:28

"Zou u even mee kunnen lopen naar de zolder, voor d-de Cello? Ze leunde op het aanrecht "Moijn handen jeuken"
Animya
Animya

Aantal berichten : 58
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue0 / 30 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 24-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Ramshield wo 8 jul - 23:30

Ramshield zuchtte nogmaals en stond op. Daarna liep hij naar de zolder en begon daar in een aantal kisten te zoeken. Ik geloof dat hij daar in de achterste zit, die mooie kist daar. Kijk er maar eens in glimlachte hij.
Ramshield
Ramshield
Heraut

Aantal berichten : 1393
Beroep : Eigenaar van herberg het gelach
Burgerlijke Stand : Vrijgezel
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue1 / 31 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 22-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Animya wo 8 jul - 23:33

Ze veegde zachtjes het stof eraf en opende de kist. Een kersenhouten Cello lag erin, nog als nieuw. Ze haalde hem er voorzichtig uit, 'aaide' het ding even en pakte de strijkstok. Zachtjes legde ze deze erop en begon met een deuntje* ze genoot, en het was duidelijk. Haar ogen waren gesloten en ze glimlachtte

*denk t ff goed ajb x3
Animya
Animya

Aantal berichten : 58
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue0 / 30 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 24-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Ramshield wo 8 jul - 23:35

Ramshield glimlachte. Eindelijk zag hij een vrolijke vrouw zoals hij graag ziet. Hij pakte zijn fluit erbij en begon mee te spelen. Het klonk prachtig, vond hij persoonlijk. Giselle kon goed spelen
Ramshield
Ramshield
Heraut

Aantal berichten : 1393
Beroep : Eigenaar van herberg het gelach
Burgerlijke Stand : Vrijgezel
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue1 / 31 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 22-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Animya do 9 jul - 15:08

Haar ogen opende zich langzaam bij het horen van de fluit die meeging op de melodie. Ze keek Ramshield aan en glimlachtte nog net even breeder. Knikte hem kort toe en vervolgde haar spel weer op dezelfde manier. De melodie werd iets sneller en feller, maar bleef toch liefelijk. De zware toon van de cello en de hoge toon van de fluit compenseerde elkaar erg goed en het gevolg was een harmonisch geheel.
Animya
Animya

Aantal berichten : 58
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue0 / 30 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 24-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Ramshield do 9 jul - 15:35

Ramshield glimlachte. Hier had hij van gedroomd, samen spelen met een cello. Het klonk prachtig. Hij had nog nooit iemand ontmoet die zo goed cello kon spelen. Na even spelen stopte hij. Geweldig! Zei hij blij. Je kan prachtig spelen Giselle
Ramshield
Ramshield
Heraut

Aantal berichten : 1393
Beroep : Eigenaar van herberg het gelach
Burgerlijke Stand : Vrijgezel
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue1 / 31 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 22-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Animya do 9 jul - 15:38

Nog steeds glimlachend knikte ze naar hem 'Dankje, ik voel me gevleid' Vertelde ze hem naar waarheid. 'Jouw fluitkunsten zijn ook uit ter maten prachtig' Zei ze bemoedigend, en weer naar waarheid. 'Latenwe naar beneden gaan' Ze deed de cello weer in de koffer en pakte deze bij zijn hengsel
Animya
Animya

Aantal berichten : 58
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue0 / 30 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 24-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Ramshield do 9 jul - 20:17

Ghehe, ook bedankt. Ja, laten we naar beneden gaan... Trouwens, de cello mag je houden als je wilt... Ik kan het niet, en hij zou hier toch alleen maar door houtwormen aangevreten worden glimlachte hij
Ramshield
Ramshield
Heraut

Aantal berichten : 1393
Beroep : Eigenaar van herberg het gelach
Burgerlijke Stand : Vrijgezel
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue1 / 31 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 22-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Animya do 9 jul - 23:14

Ze kniktte dankbaar "Dankje, ik waardeer het ten zeerste" Ze liep met de cello dicht bij haar de trap af en ging naar beneden. Eenmaal buiten ging ze op een bankje zitten en haalde de cello erweer uit. Ze hield van de akoestiek van de natuur, meer dan die van een kleine kamer. Ze begon, het was een feller, sterker, strenger lied, maar nog steeds mooi. Dit was niet gepast voor een fluit, dus ze begon er zelf op te zingen. "Vrienden 't is tijd om uw pakske te maken. Roept al uw pottekes en pannekes bijeen. Tracht als ge kunt nog wat vreugde te smaken, vreugd en verdriet springen 't langst op de been. Want de aarde die is al aan 't verdoven. 't Schijnt dat de zon en de maan ons verlaat. Niemand verplicht ik toch mij te geloven, maar 't is de roep dat de wereld vergaat. Sommigen zeggen : 't is triestig om te horen, dat heel het mensdom zal worden verbrand. Anderen zeggen : men zal ons versmoren. 't Een en en het ander en is niet plezant. 't Was verduiveld wat ver toch gedreven, ons te behandelen als vis en gebraad. 't Is om te schrikken, te schudden en te beven als ge 'r aan denkt dat de wereld vergaat. Waarom nog goed ons te wassen en te scheren? Waarom nog goed een nieuw hemd aan te doen? Laat ons maar drinken en laat ons maar smeren. Laat ons maar gans ons fortuintje opdoen. Toe Jan, gij moet nog kiekens halen, kiekens die lopen toch genoeg op straat. 't Is onnodig ervoor te betalen, aangezien dat toch de wereld vergaat. Is er hier iemand die kleren wil kopen? 'k Laat heel mijn boel aan de prijs van factuur. Ik ben van zin in mijn hemd rond te lopen. 't Is nog te goed voor de warmte van 't vuur. Ik ga mijn gereedschap verkopen omdat er het werken tot niets meer en baat. 'k Neem er geen stukskes nie meer van mien handen, aangezien dat toch de wereld vergaat. Eindelijk 't moest er toch eens van komen. 't Werd ons voorspeld door de ster met de steert. Ik heb gelukkig mijn voorzorg genomen, mijn laatste cent is goddank reeds verteerd. Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, 'k lach ermee want 't kan mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat... Ja de wereld vergaat"
Animya
Animya

Aantal berichten : 58
Waarschuwingen :
De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Left_bar_bleue0 / 30 / 3De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Right_bar_bleue

Registration date : 24-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De vrouw die flauw viel - Pagina 5 Empty Re: De vrouw die flauw viel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum